Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

SZEŚĆDZIESIĄT SZEŚĆ
[autor: zeus (zeus.olimpijczyk@interia.pl)]

Liczba kości: 3
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kartka, długopis
Zasady gry:
Każdy rzut gracz wykonuje wszystkimi trzema kośćmi naraz. W swojej kolejce gracz rzuca tak długo, dopóki zalicza "szósteczki" czyli gdy suma oczek na dwóch lub trzech kościach wynosi 6 lub na jednej kości wypadła [6]. Za każdą "szósteczkę" gracz otrzymuje 1 punkt. Każda kość liczona jest tylko jeden raz.
przykłady: [2] [3] [3] = 1 pkt., [1] [2] [3] = 1 pkt., [6] [2] [2] = 1 pkt., [5] [1] [1] = 1 pkt., [6] [4] [2] = 2 pkt.
Gracze rozgrywają kolejne sety do 66 (lub 33) punktów.
Cała rozgrywka kończy się gdy jeden z graczy wygra 6 setów.
Dodatkowo istnieją dwie kombinacje specjalne:
[6] [6] [6] - oznacza natychmiastową wygraną przez gracza seta,
[1] [1] [1] - oznacza utratę punktów uzyskanych w danym secie.
Pierwszego seta rozpoczyna gracz wybrany przez losowanie a potem zwycięzca poprzedniego.
Jeżeli gracz zdobędzie 1 lub 2 punkty w rzucie to gra dalej. Gdy rzut przyniesie mu 0 punktów to dopisuje zdobyte punkty do swojego konta i przekazuje kości kolejnemu graczowi. Jeśli wyrzuci trzy "szóstki" to zwycięża seta i rozpoczyna nowego.

przykład:
kolejka rzutów jednego gracza
[2] [2] [2] = 1 pkt.
[6] [1] [4] = 1 pkt.
[6] [1] [5] = 2 pkt.
[6] [6] [5] = 2 pkt.
[1] [4] [3] = 0 pkt.
gracz dopisuje do swojego konta 6 punktów.

Wariant: po każdym rzucie gracz może zakończyć kolejkę i dopisać uzyskany wynik do swojego konta; jeżeli jednak kolejny rzut przyniesie mu 0 punktów to kończy kolejkę i traci uzyskane w niej punkty; możemy rozgrywać seta do 11 lub 21 punktów.

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 31.05.2006