Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

SZEŚĆ-SZEŚĆ-SZEŚĆ (CZARNY LUCEK)

Gra barowa z użyciem 3 kości i kubka. Podobna charakterem do Oszusta lub Gry w oczko. Może być rozgrywana jako gra hazardowa. Znana również jako SIX-SIX-SIX.

Kombinacje przy grze w 6-6-6 od najstarszej do najmłodszej
Nazwa Najstarsza...Najmłodsza
Trójka
Sześćset
Pięćset
Czterysta
Trzysta
Dwieście
[6][6][6] to "Czarny Lucek" ... [1][1][1] to "jedynki"
[6][6][5] = 665, [6][6][4] = 664 ... [6][1][1] = 611
[5][5][4] = 554 ... [5][1][[1] = 511
[4][4][3] = 443 ... [4][1][1] = 411
[3][3][2] = 332 ... [3][1][1] = 311
[2][2][1] = 221 ... [2][1][1] = 211
odzywki:
nie-trójka: "najstarsza" kość to setki, "średnia" to dziesiątki a "najmłodsza" - jedności
trójka: "jedynki", "dwójki" itd.
[6][6][6]: "szóstki" lub "Czarny Lucek"

Liczba kości: 3
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kubek
Zasady gry:
Pierwszą rundę rozpoczyna gracz wyznaczony przez losowanie
Pierwszy gracz:
Wykonuje jeden rzut trzema kośćmi. Zagląda pod kubek ale robi to tak aby inni nie dowiedzieli się co wyrzucił
Podaje jaką kombinacje rzekomo uzyskał. Może blefować!
Następny gracz może:
Sprawadzić poprzedniego gracza lub grać dalej.
Jeżeli sprawdza to podnosi kubek. Jeżeli poprzedni gracz zadeklarował kombinację starszą niż wyrzucił (czyli blefował) to blefujący traci jeden punkt, jeżeli nie blefował - punkt traci sprawdzający.
Jeżeli gracz deklaruje [6] [6] [6] ("Czarnego Lucka") musi zostać sprawdzony!
Jeżeli gra dalej to:
Nie zagląda do kubka i wykonuje swój rzut.
Podaje jaką kombinacje rzekomo uzyskał ale musi przebić kombinację podaną przez poprzednika. Może blefować!
Kolejny gracz może sprawdzić lub grać dalej itd... aż jeden z graczy zdecyduje się sprawdzić poprzednika.
Kolejną rundę rozpoczyna sprawdzający.
Gracz, który uzyska 10 punktów odpada z gry.
Zwycięzcą jest gracz, który pozostaje sam na placu boju.
Przy grze hazarowej gracz przegrywający płaci wygrywającemu określoną stawkę.

przykładowa runda przy grze w Czarnego Lucka (3 graczy)
gracz A: [4][2][2] licytuje: 422 (prawda)
gracz B: [3][2][1] licytuje: 511 (blef!)
gracz C: [5][1][1] licytuje: 521 (blef!)
gracz A: [5][4][4] licytuje: 544 (prawda)
gracz B: [6][6][3] licytuje: 663 (prawda)
gracz C: [4][4][3] licytuje: "jedynki" (blef!)
gracz A: [1][1][1] licytuje: "dwójki" (blef!)
gracz B: sprawdza i wygrywa
gracz A przegrywa (traci punkt lub płaci graczowi B)

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 31.07.2006