Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

OCZKO

Gra barowa z użyciem 2 kości i kubka. Podobna charakterem do Oszusta lub gry 6-6-6. Może być rozgrywana jako gra hazardowa.

Kombinacje przy "grze w oczko" od najstarszej do najmłodszej
Nazwa Najstarsza...Najmłodsza
Oczko
Dublet
Szóstki
Piątki
Czwórki
Trójki
[2][1]
[6][6] = 600, [5][5] = 500, [4][4] = 400, [3][3] = 300, [2][2] = 200, [1][1] = 100
[6][5] = 65, [6][4] = 64, [6][3] = 63, [6][2] = 62, [6][1] = 61
[5][4] = 54 ... [5][[1] = 51
[4][3] = 43 ... [4][1] = 41
[3][2] = 32 ... [3][1] = 31
odzywki:
nie-dublet: "starsza" kość to dziesiątki a "młodsza" - jedności
dublet: ilość oczek na jednej kości to setki
oko: najwyższa odzywka kończąca licytację

Liczba kości: 2
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kubek
Zasady gry:
Pierwszą rundę rozpoczyna gracz wyznaczony przez losowanie
Pierwszy gracz:
Wykonuje jeden rzut dwoma kośćmi. Zagląda pod kubek ale robi to tak aby inni nie dowiedzieli się co wyrzucił. Podaje jaką kombinacje rzekomo uzyskał. Może blefować!
Następny gracz może: sprawadzić poprzedniego gracza lub grać dalej.
Jeżeli sprawdza to podnosi kubek. Jeżeli poprzedni gracz zadeklarował kombinację starszą niż wyrzucił (czyli blefował) to blefujący traci jeden punkt, jeżeli nie blefował - punkt traci sprawdzający.
Jeżeli gra dalej to nie zagląda do kubka i wykonuje swój rzut. Podaje jaką kombinacje rzekomo uzyskał ale musi przebić kombinację podaną przez poprzednika. Może blefować!
Kolejny gracz może sprawdzić lub grać dalej itd... aż jeden z graczy zdecyduje się sprawdzić poprzednika. Jeżeli gracz sprawdzany (licytujący) podał kombinację wyższą niż poprzednik ale niższą niż rzeczywiście uzyskał to również wygrywa. Jeżeli gracz deklaruje "oko" musi zostać sprawdzony!
Kolejną rundę rozpoczyna sprawdzający.
Gracz, który uzyska 10 punktów odpada z gry.
Zwycięzcą jest gracz, który pozostaje sam na placu boju.
Przy grze hazarowej gracz przegrywający płaci wygrywającemu określoną stawkę.

przykładowa runda przy "grze w oko" (3 graczy)
gracz A: [4][2] licytuje: 42 (prawda)
gracz B: [3][2] licytuje: 51 (blef!)
gracz C: [5][1] licytuje: 52 (blef!)
gracz A: [5][4] licytuje: 53 (prawda)
gracz B: [6][3] licytuje: 63 (prawda)
gracz C: [4][3] licytuje: 400 (blef!)
gracz A: [1][1] licytuje: 500 (blef!)
gracz B: sprawdza i wygrywa
gracz A przegrywa (traci punkt lub płaci graczowi B)

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 27.08.2006