Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

POKER: OSZUST

Od Pokera Klasycznego różni się tym, że jest to gra, w której liczy się przede wszystkim blef. Można używć do gry zarówno kości pokerowych jak i 5 zwykłych kości. Jeżeli używamy kości zwykłych to "as" czyli "jedynka" jest najstarsza podobnie jak w Pokerze Indiańskim. Może być rozgrywana jako gra hazardowa.

Kombinacje ("ręce") pokerowe od najstarszej do najmłodszej
Nazwa Opis/Punktacja Przykład
Poker
Kareta
Full
Duży Strit
Mały Strit
Trójka
Dwie Pary
Para
Bez Pary
pięć takich samych kości
cztery takie same kości
trójka i para
pięć kolejnych numerów od 2
pięć kolejnych numerów od 1
trzy takie same kości
dwie pary
dwie takie same kości
każda kość inna (ale nie strit)
[5] [5] [5] [5] [5]
[2] [2] [2] [2] [6]
[3] [3] [3] [6] [6]
[2] [3] [4] [5] [6]
[1] [2] [3] [4] [5]
[3] [3] [3] [1] [6]
[4] [4] [3] [3] [2]
[5] [5] [4] [3] [1]
[1] [3] [4] [5] [6]
Uwaga: [1] jest najstarsza, potem jest [6], [2] jest najmłodsza

Liczba kości: 5
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kubek
Zasady gry:
Pierwszą rundę rozpoczyna gracz, który ma największą kombinację pokerową w jednym rzucie, wykonywanym przez każdego z graczy.
W dalszej części gry gracz musi chronić uzyskane kombinacje pod kubkiem przed wzrokiem innych graczy.
Pierwszy gracz:
Może wykonać trzy rzuty.
Podczas drugiego i trzeciego rzutu może część kości odłożyć i rzucać pozostałymi.
Podaje jaką kombinację rzekomo uzyskał. Może blefować!
Następny gracz może:
Sprawadzić poprzedniego gracza lub grać dalej.
Jeżeli sprawdza to podnosi kubek. Jeżeli poprzedni gracz zadeklarował kombinację starszą niż wyrzucił (czyli blefował) to belfujący traci jeden punkt, jeżeli nie blefował - punkt traci sprawdzający.
Jeżeli gra dalej to:
Nie zagląda do kubka i może wykonać trzy rzuty.
Podczas drugiego i trzeciego rzutu może część kości odłożyć i rzucać pozostałymi.
Podaje jaką kombinację rzekomo uzyskał ale musi przebić kombinację podaną przez poprzednika. Może blefować!
Kolejny gracz może sprawdzić lub grać dalej itd... aż jeden z graczy zdecyduje się sprawdzić poprzednika.
Kolejną rundę rozpoczyna sprawdzający.
Gracz, który uzyska 10 punktów odpada z gry.
Zwycięzcą jest gracz, który pozostaje sam na placu boju.
Przy grze hazarowej gracz przegrywający płaci wygrywającemu określoną stawkę.

przykładowa runda przy grze w "oszusta" (3 graczy)
gracz A: [2][2][1][5][6] licytuje: para [2] (prawda)
gracz B: [4][4][2][5][3] licytuje: para [4] (prawda)
gracz C: [1][1][2][3][5] licytuje: trójka [1] (blef!)
gracz A: [3][3][3][5][6] licytuje: trójka [3] (prawda)
gracz B: [5][5][5][6][6] licytuje: full [5] na [6] (prawda)
gracz C: [2][2][2][1][1] licytuje: kareta [1] (blef!)
gracz A: [1][1][1][1][2] licytuje: poker [1] (blef!)
gracz B: sprawdza i wygrywa
gracz A przegrywa (traci punkt lub płaci graczowi B)

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 14.06.2006