Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

ŚWINIA

Prosta gra, w której wyrzucanie "asów" czyli [1] jest pechowe. "Jedynka" nazywana jest w tej grze "świnią". Sprawdza się jako gra familijna oraz jako "dodatek do paru browarów". Jedna z najbardziej znanych i lubianych gier. Dlatego posiada parę wariantów jej prowadzenia różniących się ilości stosowanych kości i sposobem punktacji.
Jeżeli chcesz pograć w Świnkę na swoim komputerze ściągnij freeware'ową grę PIGS.

Liczba kości: 2
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kartka, długopis
Zasady gry:
Rozpoczyna najmłodszy lub gracz wybrany przez losowanie.
Gracz w swojej kolejce może rzucać wielokrotnie. Po każdym rzucie sumuje uzyskane w danej kolejce punkty. Po każdym rzucie może zakończyć kolejkę i dopisać uzyskany wynik do swojego konta. Jeżeli jednak wyrzuci jedną "świnię" czyli [1] to kończy kolejkę i traci uzyskane w niej punkty.
Wyrzucenie dwóch "świnek" oznacza zakończenie kolejki i dopisanie do konta 25 punktów bez względu na to jaki gracz osiągnął wynik. Wyrzucenie pozostałych dubletów liczy się podwójnie i można rzucać dalej.
Gra toczy się do 100 punktów. Od momentu gdy pierwszy z graczy przekroczy tą granicę pozostali mają jeszcze jedną kolejkę rzutów. Wygrywa gracz, który uzbiera najwięcej punktów.

przykłady
gracz A wyrzucił kolejno [3] [4], [5] [3], [6] [5] i zadecydował, że kończy kolejkę
gracz A zdobył 26 punktów, które zapisuje na swoje konto i przekazuje kości następnemu
gracz B wyrzucił kolejno [2] [3], [6] [6], [5] [5] i zadecydował, że kończy kolejkę
gracz B zdobył 49 punktów, które zapisuje na swoje konto i przekazuje kości następnemu
gracz C wyrzucił kolejno [2] [3] i [1] [4]
gracz C w ostatnim rzucie wyrzucił [1] czyli "świnkę" więc nie dopisuje nic do swojego konta i przekazuje kości następnemu;
gracz D wyrzucił kolejno [3] [4], [4] [4], [5] [4] i [1] [1]
gracz D w ostatnim rzucie wyrzucił [1] [1] czyli "dwie szczęśliwe świnki" więc dopisuje do swojego konta 25 punktów i przekazuje kości następnemu;

W Świnkę można grać też jedną kością. Nie obowiązują wówczas zasady dotyczące dubletów.

Do liczenia punktów znakomicie nadają się zapałki: 1 zapałka = 5 punktów (za każde 5 pełnych uzyskanych punktów gracz otrzymuje 1 zapałkę). Gra toczy się do momentu gdy wszystkie zapałki znikną ze stosu, który formujemy na początku partii. Ilość zapałek zależy od ilości graczy.

Kismet Kismet Rewelacyjna kości do gry w Świnię. Zamiast "jedynki" mają wizerunek trupiej czachy, która natychmiast kojarzy się z pechem. Od razu wiadomo kiedy kończysz rundę!
Do gry w Świnię świetnie nadają się też kości z logo firmy zamiast "jedynki".
Niektóre firmy używają takich kości jako materiałów reklamowych.

sześciokątna tacka do gry w kości Do gry w Świnię używa się też specjalnych zestawów, w których zamiast kośćmi gracze rzucają miniaturkami świnek. Gra ta nosi handlową nazwę "Pass The Pigs" i była również sprzedawana w Polsce po nazwą "Świńska Gra". W skład zestawu wchodzą: futerał, dwie świnki, dwa ołówki, notes do zapisu przebiegu rozgrywek, ściągą z punktacją oraz instrukcja zawierającą warianty gry. Taki zestaw rozrusza każdą imprezę. Proste zasady i hazardowy posmak czynią z tej gry idealny dodatek do piwa i solonych orzeszków. Gorąco polecam!
okrągła tacka do gry w kości
Niektóre tytuły gier są zastrzeżonymi znakami towarowymi przez wydawców. Wykorzystano je tylko i wyłącznie w celach informacyjnych, a także aby propagować szeroko rozumiane gry w kości oraz zachęcić do kupowania oryginalnych zestawów.

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 30.08.2006