Strona główna    Index gier     Rodzaje kości     Akcesoria     Źródła

ZANZIBAR

Gra barowo-hazardowa przypominająca pokera trzykartowego. Zasady są z pozoru nieco zawiłe ale nie trudniejsze niż klasycznego pokera. Rozliczenia prowadzi się z użyciem żetonów (zapałek).

Kombinacje ("ręce") od najstarszej do najmłodszej
Kombinacja Opis
[4] [5] [6] najlepsza kombinacja przynosząca zwycięstwo zwana ZANZIBAR
Trójka trójka czyli trzy jednakowe kości np. [4] [4] [4]
najwyższa trójka to [1] [1] [1] a najniższa - [6] [6] [6]
[1] [2] [3] mały strit
Luzik inna kombinacja niż powyższe
starszeństwo przy "luziku" wyznaczamy sumując punkty za poszczególne kości gdzie: [1]=100, [6]=60, [5]=5, [4]=4, [3]=3, [2]=2
przykłady: [6] [2] [2]=64, [6] [2] [1]=162, [5] [1] [1]=205, [4] [3] [3]=10
najstarszy układ to [1] [1] [6] = 260 a najmłodszy - [2] [2] [3] = 7

Liczba kości: 3
Liczba graczy: 2+
Rekwizyty: kubek, żetony
Zasady gry:
Gracze na początek otrzymują po 20 żetonów a przy dwóch graczach po 15 żetonów. Pierwszą rundę rozpoczyna gracz wybrany przez losowanie.
Pierwszy gracz w rundzie może ale nie musi wykonać trzy rzuty wszystkimi kośćmi.
Każdy kolejny gracz może ale nie musi wykonać maksymalnie tyle rzutów ile wykonał pierwszy gracz.
Każdy gracz stara się wyrzucić jak "najstarszą rękę".
Gracz, który miała "najmłodszą rękę" wypłaca żetony pozostałym graczom zgodnie z poniższymi regułami:
1 żeton - wygrana przez "luzik"
2 żetony - wygrana przez "1-2-3"
3 żetony - wygrana przez "trójkę"
4 żetony - wygrana przez "zanzibar"
Kolejną rundę rozpoczyna gracz, który przegrał poprzednią.

prawa autorskie | kontakt | aktualizacje 25.07.2006